Bibliotheek Montferland: de ontmoetingsplaats voor lezen, leren en informeren

Bibliotheek Montferland is een inspirerende ontmoetingsplaats voor alle inwoners van gemeente Montferland. Op een klantvriendelijke en laagdrempelige manier zorgen wij ervoor dat iedereen zo lang mogelijk mee kan doen in de samenleving. Wij dragen actief bij aan de persoonlijke ontwikkeling en het leesplezier van jong en oud.

Visie en missie

Lees hier waar Bibliotheek Montferland voor staat en wat we willen bereiken.

Visie en missie

ANBI-status

Bibliotheek Montferland heeft de ANBI-status. De bibliotheek is een Algemeen Nut Beogende Instelling; een erkend goed doel.

ANBI-status

Inkomsten

Bibliotheek Montferland is een non-profit organisatie die wordt gesteund door Gemeente Montferland. Andere inkomsten komen voort uit activiteiten en bibliotheekabonnementen.

Jaarrekening

Raad van Toezicht

De toezichthoudende rol wordt bij Bibliotheek Montferland vervuld door de Raad van Toezicht (RvT). De RvT houdt zich aan de regels van de Cultural Governace Code. Dat is een instrument voor goed bestuur en toezicht binnen de cultuursector. De RvT en de directeur/bestuurder komen zes keer per jaar bij elkaar en hebben daarnaast twee keer per jaar bestuurlijk overleg met de wethouder van cultuur van Gemeente Montferland.

Directeur/bestuurder

• Joyce Holthausen (a.i.)

Raad van Toezicht

• Dick Willemse, voorzitter
  • Corine Hennekes, waarnemend voorzitter
  • Jan Peters, financiĆ«n
  • Els Keusters, lid
  • Christa van Dee, lid

Jaarverslag

Lees ons jaarverslag, bekijk het jaar in cijfers en ontdek de meest gelezen boeken van afgelopen jaar.

Het jaarverslag

Algemene voorwaarden

Wanneer je gebruik maakt van de bibliotheek en de diensten van de bibliotheek, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

Algemene Voorwaarden

Privacyverklaring

In onze privacyverklaring staat beschreven hoe we omgaan met de persooonsgegevens die we verwerken.

Privacyverklaring

Inzage persoonsgegevens

Bibliotheekleden hebben het recht om de door ons verwerkte persoonsgegevens in te zien.

Inzage persoonsgegevens

Klachtenregeling

In onze klachtenregeling staat beschreven hoe een klacht kan worden ingedien en hoe wij een klacht behandelen.

Klachtenregeling

Vacatures

Bij de vestigingen in Didam en 's-Heerenberg werken medewerkers, invallers en vrijwilligers. Wil jij graag werken in de bibliotheek? Kijk dan bij onze vacatures.

Vacatures